oldalak: 1 2 3 4 5 6
Tejkampány: újratöltve |
|
Nyáron indult a tejtermékek marketingkampánya, amellyel a kormány segítséget kíván nyújtani a hazai tejtermelőknek és -feldolgozóknak. A Földművelésügyi Minisztérium, a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács a kampány második részében még több marketing eszközzel segíti a fogyasztói szemléletformálást.
A nyári kampányidőszak után a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága decemberben folytatja a minőségi hazai tejtermékek népszerűsítését. A fogyasztók megszólítása mellett lényeges elem a szemléletformálás – hangzott el Völgy Vidék Sajtút Etyeki Sajtútállomásán tartott tájékoztatón.
Magyarországon szigorúan ellenőrzik a termelőket és a feldolgozókat, ami biztonságos terméket garantál a vásárlóknak. A megbízható és jó minőségű tej ismertetőjegye a tejszív-védjegy, amely egyre több hazai eredetű tejterméken megtalálható. A minőségi, hazai termékek fogyasztásával és vásárlásával munkahelyeket tarthatunk meg.
A tejkvóta-szabályozás az EU-ban áprilisban megszűnt, ami komoly kihívást jelent a hazai tejágazatnak. A tejtermelés szempontjából szerencsésebb helyzetben lévő országok – például Írország, Németország vagy Hollandia -, elárasztották a piacot az olcsó, dömpingáron kínált tejjel. Ezzel sajnos a magyar gazdák nem tudnak versenyezni, miközben a hazai tejtermékek kiváló minőségűek. A belföldi kereslet növelése érdekében a tejfogyasztást ösztönző programokra és aktív marketingtevékenységre van szükség. A tejágazat fejlődése, a tejtermelés és tejtermék-előállítás magas színvonalának megőrzése érdekében a vásárlóknak tudatos döntést kell hozniuk. A hazai fogyasztókhoz azt az üzenetet kell eljuttatnunk: nagy jelentősége van annak, ha megbízható forrásból származó, nyomon követhető, jó minőségű adózott tejet és tejterméket vásárolnak. A kormány ehhez minden eszközt és támogatást igyekszik biztosítani. – mondta el Font Sándor, az Országgyűlés mezőgazdasági bizottságának elnöke.
Az idei tejkampány már nyáron, egy kisebb volumenű akcióval elindult, a cél továbbra is ugyanaz: a minőségi, magyar, tej-szív logóval ellátott tej fogyasztásának népszerűsítése és ösztönzése. Ezen kívül nem titkolt cél még az egészséges táplálkozás, és a tudatos fogyasztói döntések elősegítése. A fogyasztókat erős, letisztult kreatív üzenetekkel, tv- és rádióspotokkal, valamint intenzív online kampánnyal kívánjuk megszólítani. Célcsoportunk kivételesen a gyerekektől a nagyszülőkig terjed. Az ifjabb korosztályt az iskolákban szólítjuk meg előadásokkal, oktatófilmmel, kiállításokkal, interaktív játékokkal, kiadványokkal, illetve web2-es felületeken – összegezte a kampányt Lipcsey György Imre, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese. – A tejágazati kommunikáció céljai között szerepel továbbá az egységesülő jelölésrendszer, jól azonosítható magyar tej-arculat létrehozása, amely a tejszív-logót és a származási országot jelölő ovális jelzést egyaránt tartalmazza.
|
Destillata győztes az Agárdi whisky |
|
A párlatok Európa-bajnokságának is nevezett Destillata verseny 2015. évi győztese – immáron második alkalommal –az Agárdi Pálinkafőzde volt. Több aranyérmes pálinkája mellett - az akkor még hordómintaként nevezett - 12 éves Single Malt whiskyje is elnyerte kategóriájában az Év Párlata díjat. Ez az első magyar készítésű prémium whisky, amely komoly nemzetközi elismerést kapott és a Whisky Show Budapest 2015 keretében most bemutatkozott a hazai közönségnek.
Az Agárdi Pálinkafőzde 2002-es megalakulásával párhuzamosan egy miniszteri rendelet formájában megtörtént a pálinka név használatának szabályozása is, akkor még nem sejtett folyamatot elindítva a hazai italpiacon. A zöldmezős beruházással létrejött agárdi üzem új minőségi kategóriát hozott létre a kereskedelmi forgalomban kapható pálinkák között, azonban mindezek mellett 2003-ban csendben, a nyilvánosság kizárásával történt valami, ami egyáltalán nem a gyümölcsről szólt:
Angliából vásárolt speciális pörkölt malátából készült két hordó whisky, ami először új készítésű zempléni tölgyfahordóba került, elrejtve a többi pálinka érlelésre szolgáló hordó közé. A kóstolás a főzőmesterek és néhány arra érdemes vendég kiváltsága volt, majd 9 év új hordós fejlődés után jött az érlelés befejező szakasza azzal, hogy a tétel átkerült addig 6 puttonyos tokaji aszút tartalmazó, fiatal hordókba.
„A végeredmény egy illatában érett szilvára, édes malátára és karamellre emlékeztető whisky, amely ízében a mogyorós csokoládé mellett magában hordozza a különböző hordós érlelési szakaszok elegáns fás tónusait és kiegyensúlyozottságát is.”- mondta Vértes Tibor az Agárdi Pálinkafőzde Kft. ügyvezető igazgatója, főzőmestere.
A különleges italból összesen 1200 palack kerül kereskedelmi forgalomba, először a világ prémium whisky szegmensének legnagyobb hazai seregszemléjén a Whisky Show Budapest 2015 elnevezésű rendezvényen 2015. november 7-én.
|
Junibor Újbor Kóstoló |
DiVino Gozsdu November 11. 18:00-20:00
|
Tavaly a szüret után együtt kóstoltunk, koccintottunk és találkoztunk a DiVino Gozsduban, és ez idén sem lesz másképp! A "nagy meló" után végre borászaink is kifújják magukat és ünneplik a termést és az újborokat. Az ősz legnagyobb újbor mustrájára a Juniborászokkal a DiVino Gozsduban kerül sor, november 11-én, 18 órai kezdettel. Számvetés, kóstoló, szüreti tapasztalatok, találkozások és koccintás a szüret végén a tavalyihoz hasonló hangulatban. 9 borász és a 2015-ös első tételek, hordóminták, izgalmak. Akik velünk lesznek: Gere Andi, Árvay Angi, Frittmann Peti, Prácser Miki, Kis Tomi, Miklós Csabi, Hernyák Tomi, Heimann Zoli, Dúzsi Tomi, Gál Titi, Demeter Endre, Vesztergombi Csabi. Kóstolójegy: 1000 Ft (500 Ft pohárletét visszajár)
|
Testes borok őszre |
|
Karakteres ízek, intenzívebb aromák, teltebb vörös- és fehérborok a könnyű, reduktívak helyett. Visszatérnek a szezon testesebb kedvencei, és a pezsgők is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. A MOM Park Bortársaság boltvezetője elárulta, mire számíthatnak a vásárlók a következő hónapokban. Az őszi szezonban előtérbe kerülnek a borszaküzletekben a karakteresebb, általában hordós érlelésű borok. Jellemzően komplexebbek és teltebbek, mint tartályos társaik, mivel az érlelés közben a hordó dongáin keresztül levegővel is érintkeznek és akár palackban is kerekednek néhány hónapot. Ezek az italok a hordó pörkölésétől függően különböző aromákat kaphatnak, például a fehérek jellemzően marcipán, szegfűszeg és fahéj ízeket vehetnek át, míg a vörösek főként kávé, kakaó és karamell aromával gazdagodhatnak.
„Az őszi választék mellett, érdemes figyelembe venni, hogy milyen alkalomhoz vásárolunk bort. Egy kiadós vacsora lezárása egy testesebb vörösbor, egy könnyed baráti beszélgetés mellé pedig a gyümölcsös, száraz fehérbor az ideális. Az ünnepi alkalmakra mindig remekül passzol egy fűszeres, késői szüretelésű desszertbor” –mondta Koczka Júlia, a bortársaság boltvezetője.
A minőségi borok mellett a pezsgők is egyre népszerűbbek, ami a borászatok kínálatában is érezhető változást hozott. „A pezsgő eddig ünnepi italnak számított, de kezd elterjedni hétköznapi fogyasztása is, így a magyar borászok ennek a megváltozott igénynek is szeretnének megfelelni. A bortól eltérően a pezsgőt kétszer erjesztik, hogy megfelelő mennyiségű széndioxid keletkezzen, majd egy úgynevezett „expedíciós” likőrt adnak az italhoz. Ez a likőr a pezsgőházak legféltettebb titka, összetevői titkosak és nagyban befolyásolják, hogy száraz vagy édes pezsgő lesz-e a végeredmény” – mesélte a szakértő.
Az idei termést tekintve már most bizakodóak a borászok. Az egy hónapja tartó szüret eddig azt mutatja, hogy a sok napsütés hatására a mennyiség és a minőség is jobb lesz, mint az előző évben. Így a 2015-ös évjáratban lágyabb savú és határozottabb aromatikájú borok várhatók. Ezek kóstolására még egy kicsit várnunk kell, de addigi is érdemes egy-egy 2013-as vörösbort vagy egy különleges pezsgőt kipróbálni a borászatok kínálatából.
|
Újra Oktoberfest Budapesten |
Október 1-4, Felvonulási tér
|
A németeknek és sok más országbeli sörkedvelőnek az Oktoberfest a legnagyobb sörös fesztivál. A több mint 200 éves ünnep összehozza az európai sörkedvelőket, és ezzel létrejön a világ legnagyobb sörfesztiválja. A rendezvényt egy ideje más országokban is megtartják: Párizs, New York és Sydney után 2015-ben immár másodjára Budapesten is várják az érdeklődőket. Az Oktoberfest Budapest a Felvonulási téren ezúttal 4500 m2-es fűtött sörsátorral, Paulaner Oktoberfest München sörsátorral, több színpaddal, hazánk legnagyobb retro együtteseivel, utcabáljával, hangulatidéző sramli zenéivel, óriás kalandparkkal és az Álomautó Múzeum nagyszabású autó show-jával készül a sörök szerelmeseinek 2015. október 1-4 között. Hazánk kézműves sörfőzdéi és nemzetközi sörmanufaktúrái mellett megtalálható lesz a rendezvényen a ‘Budapest Utca’, fővárosunk kedvelt szórakozóhelyeivel, pubjaival, street food éttermeivel. A ’Világkonyhában’ nemzetközi ételek mellett a látogatók megkóstolhatják az egzotikus országok söreit, és sörből készült ételeit is. Továbbá a ’Kultúra Főutcáján’ ismét találkozhatnak hazánk népszerű színházaival, társulataival és kedvükre válogathatnak Budapest legnagyobb söröskorsó börzéjén! Október 1. csütörtök – Machok & Szívtiprók Műsorvezető: DJ Dominique 18:00 : Animal Cannibals 19:00 : Csordás Tibi 19:30 : Happy Gang 20:00 : Kasza Tibi 21:00 : V-tech/Kefír 21:30 : Vastag Csaba 22:00 – 02.00 Die Adlersteiner - sramli zenekar Október 2. péntek – I LOVE THE 90’s Műsorvezető: Mára Krisztián ( I LOVE RETRO) 15.00 : Die Spatze – sramli zenekar 19:00 : Bon Bon 19:30 : Groovehouse 20:00 : Kerozin 21:00 : Beatrice koncert 22:00 – 02.00: Burschen – sramli zenekar Október 3. szombat – BEST OF 80’s Műsorvezető: Rákóczi Feri 15.00 : Lohr Kapelle - sramli zenekar és sváb táncház 18:00 : a BEST OF zenekar ’80-as show-ja (Rákóczi Feri, Búza Sanyi, Garami Gábor, Büdi Szilárd) 19:30 : Korda György & Balázs Klári 20:30 : Oktoberfest Szépe Választás 21:30 : Zoltán Erika 22:00 – 02.00: Bravi Buam - sramli zenekar Október 4. vasárnap 12.00 : Mini Sramli- sramli zenekar és sváb táncház 16.00 : Ungarndeutsche Jungs - sramli zenekar és sváb táncház 20.00-22.00 (Sheyla Bonnick songs of) Boney M Sztárvendégek: Bársony Bálint és Pély Barna
|
Tokaj Grand |
|
Tokaj Grand
A legtöbb hazai és nemzetközi borral foglalkozó szakember egyetért abban, hogy Tokaj nem pusztán egy a huszonkét magyar borvidék közül, hanem méreténél és borainak egyedi karakterénél fogva kiemelkedik közülük. A nemzetközi márkaépítéssel párhuzamosan ugyanakkor az is alapvető fontosságú, hogy a belföldi fogyasztók is tisztában legyenek azzal, hogy milyen forradalmi változások zajlottak le a borvidéken az utóbbi két évtizedben.
A 2015-ben elsőként megrendezett Tokaj Grand programsorozat célja, hogy a fogyasztók széles körének figyelmét hívja fel a mára központi szerepkörbe kerülő száraz tokaji borokra, a mostanra kikristályosodó, magas színvonalú aszústílusra és a gyümölcsös zamatokat magas fokon tükröző késői szüretelésű tételekre.
Az országszerte zajló tematikus borkóstolók, borvacsorák mellett a programsorozat központi eseménye a Nagy Tokaji Kóstoló lesz, amelyre 2015. március 28-án az ötcsillagos Corinthia Hotel Budapestben kerül sor. Az eseményen hetven tokaji pincészet mutatja be aktuális kínálatának legizgalmasabb darabjait. Ezen túl megismerkedhetünk a borvidék éttermeinek, szállodáinak kínálatával, és önálló standon mutatkozik be több helyi borászati szervezet és a borvidéken zajló rendezvény is.
Nemzetközi mintára például kialakítanak egy Aszú termet, amely önálló, csendes kóstolást tesz lehetővé. A tokaji portfólió csúcsán álló aszúk közül egy önálló asztalnál kényelmesen helyet foglalva válogathat a borkedvelő, a tételeket pedig egy sommelier szolgálja fel számára. E szolgáltatást a rendezvény vendégei térítés ellenében vehetik igénybe.
A Nagy Tokaji Kóstoló másik különlegessége, hogy a nap folyamán különtermekben nyolc, Tokaj világát elemző mesterkurzust is megrendeznek.
A széles témakínálatot felölelő programok segítségével egészen 1993-ig mehetünk vissza az időben a Disznókő 5 puttonyos tokaji aszúinak segítségével, megismerhetjük a tokaji száraz borok nemzetközi vetélytársait, csemegézhetünk a Mádi Kör legizgalmasabb boraiból, képbe kerülhetünk Tokaj főbb termőterületeivel egy Szepsy István által vezetett ültetett kóstoló segítségével, egy világszerte ismert borszakértő kommentárjaival tekinthetjük át a Tokaj Kereskedőház aktuális kínálatát, valamint tematikus borsorok segítségével megidézik számunkra a borvidék három fontos rendezvényének, a Bor, mámor… Bénye, a Tokaj Ősz és a Mindszent Havi Mulatság hangulatát. További információk: www.tokajgrand.hu
|
Ehető koktélok |
|
Parfüm, egy csokor illatos virág, esetleg egy csinos kiegészítő? Kedves figyelmességek, de őszintén szólva kissé elcsépeltek. Közeleg a nőnap, és ha idén szeretnéd valami formabontó ötlettel elkápráztatni a szebbik nem képviselőit, érdemes egy kicsit bevállalósabbnak lenned. Legyen szó akár a kedvesedről, anyukádról vagy az imádott nagyiról, néhány molekuláris gasztronómiai finomsággal most biztosan jó időre leveheted őket a lábukról. Íme néhány ötlet egy igazi profitól: Keresztes Ferenc ezúttal a finnek kedvenc vodkájával készített merész kreációkat a Tokió Budapestben.
Tiramisuhab fagyasztott rózsával
- · 8 cl Finlandia Cranberry vodka
- · 10 cl amaretto likőr
- · 8 cl főzött espresso
- · 10 dkg mascarpone
- · hideg espuma habkötő
- · 16 db babapiskóta
- · a díszítéshez egy szál rózsa
Az alapanyagokat összeturmixoljuk és habszifonba szűrjük. A babapiskóta közepét csónak formájúra faragjuk, és a habot beletöltjük. A piskótákat folyékony nitrogénben –192 ºCfokra fagyasztott rózsával díszítjük.
|
Csernus Imre és az ő Depressója |
|
Borász és kávézótulajdonos - amióta ezt elmondhatja magáról Csernus Imre pszichiáter, azóta az arcáról szinte le sem olvad a mosoly. Megtalálta azt, amire mindig is vágyott. Beleszeretett Egerbe, a várost övező dűlőkbe és szelíd lankákba, az itteni borokba. Közben pedig – és ez talán még fontosabb - igazi jó barátokra tett szert, akiket különösebben nem érdekelt, hogy híresség és médiasztár – a borral és a kávéval ugyanis nem lehet viccelni.
Ahogy Csernus Imre egy interjúban nyilatkozta, a munkájában és a hobbijában is maximalista. Még gyermekként nagyapjának készítette el az első kávét, török kávét persze, jó zaccosat, ahogyan a Délvidéken csinálták. 17-18 éves kora óta pedig rendszeres kávéivó és újabban értő is. A kedden megnyílt Depressóban (hogy is hívhatnák másként egy pszichiáter kávézóját) már abból a keverékből főzik a „fekete levest”, amit barista barátjával választott ki, és amely a legjobb dél-amerikai és afrikai fajtákból áll.
Ezek házasításából a bécsi pörkölés és hosszas kóstolások után született meg a Depresso, a saját márkás kávé, de ezt a nevet viseli az egri Kertész utcában található kis zöld tetős házban lévő kávézó is. A kávét a profik kedvencének számítóLa Marzoccogépen főzik le. Tulajdonostársa, üzlettársa, Pajtók Péter évekig Londonban tanulta ki a profi vendéglátást, hogy aztán itt hasznosítsa.
Korán kelő emberek élnek errefelé, mint ahogy általában vidéken, ezért reggel 6-kor nyitnak, és este 8-ig kínálják a süteményeket, kalácsot, a világ számos italát, házi szörpökből készült üdítőket, és persze a főszereplő kávét. De Csernus Imre azt is tervezi, hogy kemencés lepényt-lángost is kínál majd, jóféle pékségtől, mellé házi kacsazsírt, meg csinos üvegben, konfitált kacsapástétomot. Ez régi-új találmány – a húszas-harmincas években is órákig sütötték a kacsamellet és combot, hogy aztán a szinte foszló húsra öntsék a konzerváló meleg, aranysárga kacsazsírt. Nem hiányoznak majd a noszvaji szilvalekvárok, mindenféle adalékanyag nélkül, természetesen készítve, órákig kavarva, meg egy igazi helyi különlegesség, a szomolyai cseresznyelekvár.
Mindezt egy bájos üzletbelső köríti, Mark Twain és Robert W. Service idézetekkel. Már csak vendég kell, de abból se lesz hiány.
Elek Lenke
|
Mexikó őshonos itala meghódítja a világot |
|
A tequila az Mexikónak, ami a pezsgő Franciaországnak, a szaké Japánnak vagy a pálinka Magyarországnak. A nemes nemzeti ital azonban nem csak a közép-amerikai ország lakosait derítette jobb kedvre 2014-ben: a minőségi tequila iránt robbanásszerűen megnőtt a kereslet nemzetközi szinten, így például a Távol-Keleten is.
Évtizedeken át a tequila nem volt más, mint egy gyors korty alkohol, egy csipetnyi só és egy szelet citrom között. A koktélok és házibulik fő alkotóeleme mára azonban az olyan prémium, 100% kék agavét tartalmazó márkáknak köszönhetően, mint például az el Jimador, a kifinomultság definíciója lett. A mexikói ital exportja tavaly történelmi csúcsot ért el, átlépve az egymilliárd dolláros lélektani határt. „Egyértelműen optimizmusra ad okot a kivitel növekedése, hiszen az elképesztő profiton túl, a kimagasló minőségű szeszesital országunk jó hírét is magában hordozza: ha az emberek értékelik a tequilát, akkor közvetve Mexikót is elismerik. Így nemzetünk őshonos itala immár nem csak a sajátunk, hanem az egész világé!” – nyilatkozta a Tequila Iparági Kamara képviselője.
A jóslatok az idei évre nézve is biztatóak. A kamara szerint a tequila export volumene további 3%-kal fog növekedni, így 2015-ben akár a 180 millió litert is elérheti, ami újabb robbanásszerű profitnövekedéssel jár majd. A globális kivitel gyarapodása javarészt a távol-keleti piac bekapcsolódásának köszönhető, így most már a kínai fogyasztók is élvezhetik a kék agavéból készült, zamatos párlatot. Szigorúan lassan kortyolva, és nem sóval, citrommal ellensúlyozva!
|
Vodkakurzus, egyenesen Lappföldről |
|
Finn vodkamesterek látogattak Magyarországra. Markku Raittinen és Pekka Pellinen egyenesen Lappföldről érkezett, hogy egy interaktív előadás keretében beavassa Budapest legelismertebb bárjainak mixereit a finn vodka titkaiba. Pekka néhány rendhagyó koktélkülönlegességgel is készült, majd a program után a két szakember a Finlandia Vodka Longdrink versenyén zsűrizett.
A vodka eredete a mai napig nem tisztázott, sokan és sokat vitatkoznak arról, hogy Lengyelországból vagy Oroszországból indult-e hódító útjára az ital. Legyen azonban bármekkora is a dilemma, a két finn szakértő, Markku Raittinen és Pekka Pellinen szerint a legtisztább vodkát Finnországban készítik. „A tízezer éves gleccsermorénából nyert kristálytiszta víz, a hatsoros árpa és a különleges, természetbarát desztillációs gyártási módszer: ezekben rejlik a finnek kedvencének titka” – kezdte Markku Raittinen vezető vodkamester. – „Hosszú évek óta tartok tréningeket, jártam már munkaügyben Magyarországon is, tavaly pedig volt szerencsém néhány napot turistaként is eltölteni a fővárosban. A magyar emberek nagyon kedvesek, és örülök, hogy most újra találkozhattam az itteni lelkes, elhivatott kollégákkal.”
Pekka Pellinen, a párlat Global Brand Mixologistja a legújabb koktéltrendek bemutatása mellett olyan különleges „köntösbe öltöztette” kreációit, mint például a popcornos vagy a street foodos papírdoboz. „Imádom meghökkenteni az embereket, látni az arcokon a csodálkozást, amikor egy-egy rendhagyó ötlettel állok elő. Kedvencem a Bloody Mary, mert az egyik legsokoldalúbb koktél, rengeteg lehetőség rejlik benne, mindenhez passzol, és a különböző változatok elkészítése során egy kicsit a szakács szenvedélyemnek is hódolhatok” – mesélte Pekka, aki titkos koktélos kellékeit is megmutatta egy fotó kedvéért.
A szakmai programok után a két vodkaguru a Finlandia Vodka Longdrink versenyére bejutott 12 döntős közül kiválasztotta a végső befutót, akinek kreációja az idei nyár Finlandia Longdrinkje címet nyerte el. A nemzetközi zsűri által előválogatott mezőnyből a 26 éves Nagy Krisztián került ki végül győztesként, aki egy passion fruitos italkompozíciójával vette le a szakértőket a lábukról.
|
Pezsgő- és desszertházasítás ? új trend, év végére |
|
A hawaii fekete, sós-karamellás macaron mellé a Chardonnay Nyerspezsgő, a habos, friss epres nyalóka mellé a legújabb Törley, az Orfeum Rosé Sec illik – derült ki a Magyar Újságírók Országos Szövetsége Turisztikai és Gasztronómiai szakosztályának évzáróján.
Az eseményen – amely dr. Ruszinkó Ádám, turizmusért felelős helyettes államtitkár szakmai prezentációjával kezdődött - a patinás Törley Pezsgő Pincészet nemes – rangos világversenyeken érmeket nyert - nedűihez komponált különleges édességeket a ceglédi Békebeli Cukrászat tulajdonosa, Lajos Mary.
Kovács György, a Törley ügyvezető igazgatója és csapata, valamint az aranyérmes mestercukrász hetek óta készülődtek a különleges gasztronómiai párosításra. Bár a pezsgő szinte majdnem minden ételhez illik, a desszertekhez különösen. Ráadásul ez utóbbiak ma már nem feltétlenül édesek, akad köztük sós is, mint a karamellás macaron vagy a libamájas- olívás mogyorós kosárka – tájékoztatta az újságírókat a hagyományokat tisztelő, de egyben a legújabb cukrászati világtrendeket követő cukrászmester.
A Tokaji Doux pezsgőhöz birsalmás-gesztenyés habgyűrűt kreált, „arany ampullával” – ebbe a fogyasztó maga nyomja bele a mini pezsgős-tokajis ampullát, amely így még ízesebb, szaftosabb lesz.
Az őszibarack sorbet gyöngyös vanília kanapén várta a mellé legjobban illeszkedő pezsgőt, a Fortuna Doux-t.
A pezsgőpincészet ügyvezetője büszkén emelte ki, hogy Svédországban piacvezetők, de magyar pezsgőt kortyolnak már Vietnamban és Szenegálban is. Ami a magyar piacot illeti, nálunk elsősorban jeles eseményeken kortyolnak pezsgőt az emberek, míg külföldön ez korántsem csupán ünnepi ital.
|
A teakészítés művészete |
|
Hogyan lehet valódi, friss és minőségi teát előállítani úgy, hogy közben elkötelezett támogatója környezetének és a bolygónknak? A Dilmah az elmúlt közel három évtizedben művészi szintre emelte a teakészítést. A legfinomabb minőségi tea és az ételek párosításával pedig egyenes út vezetett a gasztronómia világába. Ezért 2009-ben a Dilmah létrehozta a Dilmah Teaiskolát, hogy egyedülálló módon mutassa be a minőségi teakészítést, teafogyasztást és a tea szerepét a gasztronómiában. Az iskola nemrégiben Magyarországra érkezett, hogy a teakedvelőknek bemutassa a valódi teakészítés csodálatos történetét.
A teakészítés művészet. Varázslatos mesterség. Inspiráló mese egy apró palántáról, amely a talaj, a csapadék, a napfény, a hőmérséklet és a gondozók munkája nyomán szépen fejlődik és növekszik, míg a kis zöld hajtások végül érett Camellia Sinensis, azaz tea nevű cserjévé alakulnak, hogy az ügyes kezű ültetvényesek gondosan leszüreteljék. Ez a csodálatos történet több ezer hektáros területen milliók közreműködésével játszódik le évről évre Srí Lankán, a világ legfinomabb teáinak, a ceyloni teának hazájában.
Merrill J. Fernando ceyloni teakészítő egész életében eltökélten hitt abban, hogy a valódi tea kizárólag tiszta eredetű, nem kevert, frissen szedett és kiváló minőségű. A fiatal teakóstolónak, miután megvívta a maga harcát a teaipar gyarmatosítóival, közel négy évtizedes álma vált valóra, amikor 1988-ban megalapította a Dilmah-t, az első és egyetlen olyan minőségi, etikusan előállított teát, amelyet tradicionálisan a termelő országban kézzel szüretelnek és dolgoznak fel, megtartva minden ízét, természetes finomságát és frissességét. A Dilmah a mai napig az egyetlen olyan nemzetközi teamárka, amelynek tulajdonosai maguk a termelők.
„A legnagyobb márkák elhagyták a tradicionális, több évszázadra visszanyúló módszereket új, gyorsított feldolgozási eljárásokért, amelyek feláldozzák a valódi tea karakterét és ízét. A Dilmah ezzel szemben hű marad a tradicionális módszerekhez és az autentikus teához. Ez adja a Dilmah teák különleges ízét.” – állítja a 84 éves Merril J. Fernando, aki 63 évnyi teás múltjával a jelenleg élő egyik legtapasztaltabb teakóstoló mester a világon.
|
Lakáskocsma friss sörrel |
|
A lakáséttermek nagy divatja pár éve a budapesti vendéglátásban már elkezdődött. A helyek otthonosságot és jó kedvet sugároznak, igazi különlegességüket a sörcsap adta meg. A csapmester mutatta be, hogyan kell a sört csaponi az üvegbe. Így mindenki elkészíthette a saját poharas, korsós vagy üveges innivalóját. Sok helyütt lehet sörözni, ámde van, aki otthon is szeret kényelmesen üldögélni, emellett a frissencsapolt sör élményét élvezni, és ezt most igazán bárki megteheti.
A Soproni Frissen Csapolt mindezt tudja, legnagyobb előnye, hogy meg lehet vásárolni és haza lehet vinni.
Az első osztályú frissen csapolt sör élményét üvegbe zárják, papírcsomagolással megvédik a fénytől, folyamatos hűtés mellett védik a hőmérséklettől, és a 30 napos lejárati idővel rendelkezik.
A Soproni Frissen Csapolt ugyanolyan ízű, mint a csapolt Soproni, a csapolási technológiának köszönhetően igen. A Soproni Frissen Csapolt megfelel a Klasszikus Soproni sör eredeti receptjének, amely természetes összetevőkön alapul – víz, árpamaláta, kukorica, komló – egy kis csavarral. Így a Klasszikus Soproni és a Soproni Frissen Csapolt alapanyagai megegyeznek, csak az arányuk változott. A különlegesen tiszta és hűsítő íze az összetevők arányának módosításával jöhetett létre.
A fénytől, hőmérséklettől való elzárásának, valamint a rövid fogyaszthatósági idejének köszönhetően maradhat friss a Frissen Csapolt. A papírcsomagolás megvédi a rá negatívan ható fénytől, folyamatos hűtés mellett a boltokba szállítják. Italhűtőkben tárolják, 30 napos szavatossági idővel.A sör hűtés nélkül sem romlik meg, viszont a tökéletes élmény érdekében javasolt a terméket a megvásárlás után rögtön hűtőbe helyezni, és fogyasztásig ott tárolni.
|
XXIII. Budavári Borfesztivál |
Magyarország legnagyobb borszakmai rendezvénye
|
XXIII. Budavári Borfesztivál, szeptember 10-14.
A borról már évezredek óta tudja az ember, hogy mértékkel fogyasztva számos jótékony hatással rendelkezik. Az idei Borfesztivál témája a bor és az egészséges életmód, a sport, a közös élmények. Nem is gondolnánk, hogy a BorÁsz Válogatotton kívül van jó néhány borászunk, aki komoly sport múlttal rendelkezik, vagy a mai napig aktívan sportol. Az ő életük összeforrt a mindennapi mozgással, az egészséges életmóddal, és nem utolsó sorban a borral. Ismerje meg idén közelebbről sportoló borászainkat a Budavári Borfesztiválon!
Pár Borpár - szakmai kóstoló délutánok a Budavári Borfesztiválon, szerdán és csütörtökön, 14 órától 19 óráig a programhoz csatlakozó borászok standjainál!
Taste of Hungary - újdonság a Borfesztiválon! A rendezvényen kiállító több mint 200 borászat az ország összes termőhelyét, és szinte összes szőlőfajtánkat lefedi. Ebben a sokszínű kínálatban idén segítséget nyújt a Borfesztivál: a tematikusan kialakított kóstoló útvonalakon keresztül nyújt iránymutatást a látogatóknak a rendezvény. Idén a Borfesztivál Olaszországot látja vendégül, melynek kiváló borai mellett, gasztronómiáját és kultúráját is megismerheti a borkedvelő közönség.
A színpadon ismét nagyszerű előadók műsorát élvezhetjük. Első nap az Irie Maffia, csütörtökön Bognár Szilvia és az etNoé valamint a Csík Zenekar nyújt felejthetetlen szórakozást. Pénteken a Makám lép színpadra, az estét Rúzsa Magdi koncertje zárja. Szombat délután a Fool Moon, este a Benkó Dixieland Band szórakoztatja a közönséget. Vasárnap a Népzenei és Néptánc Gála ünnepén fellép többek között a Kertész Táncegylet valamint az Alba Regia Táncegyüttes. A Borfesztivál utolsó napján idén a Ghymes Együttes koncertjén énekelhetünk együtt.
Belépőjegyek 2900 Ft-ért kaphatók a helyszínen, illetve elővételben a jegymester.hu oldalán. A napi karszalag tartalmaz egy kristály kóstolópoharat és egy pohártartó szütyőt is.
|
Nagy sikert aratott a villányi Rozé Fröccs Fesztivál |
|
Az utóbbi években újjászületését élő magyar fröccskultúra órási népszerűségnek örvend. A rozé borok, és az ebből készült fröccs is egyre népszerűbb napjainkban. Fogyasztása egészséges, és a gasztronómiában is egyre nagyobb igény mutatkozik rá. A bor és szódavíz keveréséből alkotott italt tavaly bekerült a Magyar Értéktárba, így hitavalosan is Hungarikummá vált. A rozé borok könnyed, üdítő élményt adó italok, amelyek Villányban shillerként váltak népszerűvé már a múlt században. Mai népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a rozé boroknak önálló országos versenyük van, és már negyedik éve rendezik meg a rozé fesztivált Villányban, ahol a borkínálat mellett koncertek, kulturális, gasztronómiai-, és sportprogramok szórakoztatják a látogatókat.
A borfogyasztás egészségügyi hatásai
Az utóbbi évtizedekben több tudományos vizsgálat is alátámasztotta, hogy a mértékletes borfogyasztás nemhogy káros az egészségre, hanem kifejezetten növeli a hosszú élet esélyét. Egyes felmérések szerint napi egy-két pohár bor akár hatvan százalékkal is csökkentheti a szívinfarktus rizikófaktorát .A fröccs reneszánszát éli, egyre divatosabb, és a könnyű nyári ételek jó kísérője.
Hogyan készül a rozé?
A rozé az Európai Unió tagállamaiban kizárólag kékszőlőből készíthető. A lényege, hogy a szőlő héjában lévő színanyag a rövid ideig tartó áztatás miatt csak kis részben kerül a borba. Színe a halvány rózsaszíntől egészen a világos pirosig terjedhet. Ez a szőlőfajtától és az áztatás idejétől is függ. A rozék többsége manapság reduktív technológiával készül, amely az igazi friss, üde, ropogós gyümölcsös jegyeket igyekszik megtartani a borban.
bővebben >
|
A habzóboros koktélok a nyár slágerei |
|
Beköszöntött a kerti partik és vízparti sütögetések időszaka. Várnak ránk a fülledt romantikus randevúk a szikrázó csillagok alatt, amihez mi esne jobban egy hűsítő koktélnál?
A finnek kedvenc vodkája zamatos gyümölcsökkel párosítva pezsdítő, jéghideg koktélokkal ragad magával a nyári forróságban. Ráadásként pedig, ha még néhány korty habzóbort is keverünk az ízlelőbimbókat kényeztető kreációkhoz, a siker biztosan nem marad el! Íme néhány „slágergyanús”, frissítő nyári recept.
Bodza-Lime örvény
Hozzávalók: 2 cl Finlandia Lime, 5 cl habzóbor, 2cl bodzaszirup, 5 cl szóda, fél zöldcitrom cikkekre vágva
A vodkát, zöldcitromot, és a bodzaszirupot egy shakerben jól összerázzuk, borospohárba töltjük, majd felöntjük habzóborral és szódával. Az elkészült koktélt bodzavirággal, zöldcitrom-gerezdekkel és jégkockával díszítjük.
Mangós pezsgés
Hozzávalók: 2 cl Finlandia Mango, 5 cl habzóbor, 3 cl mangópüré, 2 cl cukorszirup, 5 cl szóda, fél kifacsart zöldcitrom
A mangópürét, cukorszirupot, zöldcitromot és a vodkát shakerben összerázzuk, majd talpas pohárban habzóborral és szódával felöntjük. Díszítéshez cikkekre vágott mangót és néhány jégkockát használunk.
Bíbor málna
Hozzávalók: 2 cl Finlandia Cranberry, 5 cl habzóbor, 3 cl málnapüré, 2 cl zöldcitromlé, 2 cl cukorszirup, 5 cl szóda
A málnapürét, cukorszirupot, zöldcitromot és a vodkát összerázzuk shakerben, borospohárba töltjük, majd habzóborral és szódával felöntjük. Az elkészült italt málnával és jégkockával díszítjük.
|
Tavaszi Pálinkafesztivál a Városháza parkban |
2014. május 22-25.
|
Idén tavasszal a Pálinkafesztivál hozza hangulatba a belvárost, de a rossz időjárás miatt a Pálinkafesztivál időpontja módosult. Egy héttel később, május 22-25. között rendezik meg a Városháza Parkban. A régi-új helyszínre költöző fesztiválon rekordmennyiségű, közel harminc kiállító vesz részt, ezúttal is a legjobb hazai párlatokat kínálva. A fesztivál egyik kuriózuma Magyarország pálinkafőzdéinek közös blendje, az Év Körtepálinkája lesz.
2014-ben is a Budapesti Pálinkafesztivál pezsdíti fel a belvárost. Az eredeti helyszínére visszaköltöző rendezvény idén 9. alkalommal, minden eddiginél több, összesen huszonkilenc kiállítóval várja a pálinka szerelmeseit. A legnevesebb, mindenki által ismert főzdék mellett idén új kiállítókkal is megismerkedhet majd a nagyérdemű.
A sorban állásokat elkerülve, a négynapos vendégbarát rendezvényen idén – a korábbi kuponos, majd kártyás fizetési rendszer helyett – készpénzzel fizethetnek majd a látogatók. A belépők ára továbbra is 2000 forint lesz, amely mellé két pálinkakupon is jár: az egyikkel az Év Körtepálinkájából, a másikkal pedig bármely főzde ajánlatából kóstolhatnak egy-egy kupicával a fesztiválozók.
A szilva, barack és meggy után idén a körte kerül a fesztivál középpontjába. Ez a gyümölcs ihlette ugyanis az Év pálinkája sorozat negyedik tagját, amellyel a látogatók május 15-18. között a fesztiválon találkozhatnak először. A magyar pálinkafőzdék közös blendje idén is limitált számban készül, mindössze 1500 palackkal gyártanak belőle. Budapesti Pálinkafesztivál – www.facebook.com/palinkafesztival
|
A világ legjobb üzlete 25 dollárért |
Amerika kedvenc whiskey-jének kulisszatitkai
|
Több mint 140 évvel ezelőtt kezdődött Jack bácsi whiskey-jének legendája, amelynek titkait most bárki megismerheti személyesen, aki Lynchburgbe látogat. Egy izgalmas túra során nem csak a különleges ital készítésének mozzanatait kísérhetjük végig, de Jasper Newton Daniel, vagy ahogy mindenki ismeri, Jack Daniel életéről is megtudhatunk néhány érdekességet. Például, hogy mindössze 25 dollárért vette meg az első lepárló készüléket.
Jack hétéves korában leste el a whiskeyfőzés művészetét egy evangélikus lelkésztől. A sikertörténet akkor kezdődött, amikor a hívők választás elé állították vezetőjüket, aki a papi hivatás mellett döntött, és eladta a lepárlót a 13 éves fiúnak. Mr. Daniel ezután megvásárolta a területet, ahol a ma is alapanyagként használt kristálytiszta barlangi forrásvíz tör fel. Majd bejegyezette a szövetségi kormánynál az első szeszfőzdét. Mára a lepárló területe elérte a 2000 hektárt, ahol többek között kádárüzem és faszénégető is található.
Az elmúlt több mint 140 év alatt mindössze 7 whiskey mestert számláló főzde számos viszontagságot élt át. 1909-ben a szesztilalom miatt leállították a whiskey gyártását. Két évvel később pedig az alapító egy szerencsétlen baleset következtében meghalt vérmérgezésben. Jacket roppant módon felbosszantotta ugyanis, amikor egy alkalommal elfelejtette páncélszekrénye kódját, ezért belerúgott, amelynek következtében eltörte a lábujját, és a kialakuló fertőzést nem tudták megállítani. Művét unokaöccsére, Lem Moltlow-ra hagyta, aki a szesztilalom 1933-as feloldásáig szamarakkal és palackozott forrásvízzel kereskedett. A szeszfőzde a Motlow család kezében volt mindaddig, míg el nem adták a jelenlegi tulajdonosnak, a Brown-Forman vállalatnak, akik azóta is nagy becsben őrzik Jack hagyatékát.
Ha személyesen is szeretnénk részesei lenni a legendának, Lynchburgben megismerhetjük a whiskey készítés rejtelmeit. Egy ingyenes túra első lépéseként megnézhetjük, hogyan égetik a juharfát faszénné, amelyen utána az ital minden cseppjét átszűrik. A rajongók a forrásvíz lelőhelyéhez is ellátogathatnak, közvetlenül a barlang mellett pedig megtekinthetik Mr. Daniel eredeti irodáját, amely mind a mai napig a lepárló irányításának központja. Bár a híres whiskey mester már jó ideje eltávozott, örökségét még mindig figyelemmel kíséri: a szeszfőzde fölé magasodó sziklán ugyanis kőből készült szobra őrködik a minőség felett.
|
Új kampánnyal nyitja meg a buliszezont a Jägermeister |
Idén nyáron egyre többször hangzik majd el: Benne vagy?
|
Vadiúj koncepció és a nagy kérdés: Benne vagy? A Jägermeister legújabb reklámfilmje szerint egy jó sztori kedvéért fejjel lefelé vágunk neki a városnak, vadállatokkal zárjuk össze magunkat és még egy fotón is kiabálunk, jóllehet senki sem hall minket. Hogy a most bemutatásra kerülő új Jägermeister reklámfilm mellett milyen további aktivitásokkal tölti meg a márka az „Are you in?” kampányt, a következő hónapokban derül majd ki.
A Mast-Jägermeister SE és a BOLS Hungary Kft. számára fontos cél volt, hogy a világ első számú keserűlikőr márkája egy kifejezetten Magyarországra gyártott, hazai reklámügynökséggel fejlesztett kampánnyal kezdje a 2014-es buliszezont. A DDB Reklámügynökség többhónapos munkájának eredménye az a reklámfilm, amelyet a nézők először április 12-én este láthatnak az RTL Klub csatornáján 60 másodperces hosszúságban.
Az „Are You In?” vagyis a „Benne vagy?” névre keresztelt kampánnyal a Jägermeister népszerűségét szeretnék növelni a nagyvárosi fiatalok körében. A legfontosabb, amit a márka meg akart mutatni magáról, hogy mennyire megérti az éjszakának nekivágó baráti társaságok világát, az őket összekötő érzést, a nagyvárosi kalandvágyat. Azokat a pillanatokat, amelyeket leginkább a barátaival élvez az ember. Lehetnek ezek spontán kialakult helyzetek, vagy közösen eltervezett éjszakai kalandok, a lényeg az, hogy együtt csináljuk és együtt ünnepeljük meg a barátainkkal és egy pohár Jägermeisterrel.
A film készítését a szokásosnál hosszabb kreatív fejlesztés előzte meg. Három hónapon át készítették elő és véglegesítették a filmet. “Ehhez a történetmeséléshez tökéletesen illettek a lassított képek és a felvállaltan lassabb tempójú zene. Így az éjszakai élet minden részlete felnagyítódott. Fontossá tettük azokat a pillanatokat, amelyek meghatároznak egy igazán emlékezetes estét. A főszereplőinkkel hatalmas szerencsénk volt, még hajnal négykor is úgy ugráltak a vízbe, mintha tényleg egy partin lennének. Ehhez persze a rendezők és a stáb lelkesedése és fáradhatatlansága is nagy segítség volt.” – mesél a forgatás részleteiről Tordai Péter kreatív igazgató. – “A rendező az olasz Tommaso Berté és Paolo Borgato rendezőpáros volt, operatőrük pedig Pohárnok Gergő. Szakmai tudásukkal és kreativitásukkal nagyban hozzájárultak, hogy a Jägermeister számára itthon is valóban ikonikus reklámfilm készüljön.”
A Jägermeister szándéka, hogy a „Benne vagy?” kérdés minél többször hangozzon el baráti társaságokban. Önmagunk igazán baráti társaságunkban lehetünk. Egy pörgős estére a városban pedig nem lehet nemet mondani. Ebben benne kell lenni!
|
oldalak: 1 2 3 4 5 6
Összesen cikk található ebben a rovatban
|