A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai külképviselete "Rot-Weiß-Rot in Ungarn" szlogennel úgynevezett "diaszpóra”mozgalmat indít az ausztriai magyarok körében. A mozgalom célja, hogy az ausztriai magyarság bevonásával még több osztrák vendég és turista forduljon meg Magyarországon. A mozgalom lényege, hogy az ausztriai magyarok osztrák ismerőseiknek ajánlják Magyarországot, mint turisztikai célországot, hogy ezáltal tovább növekedjen az osztrák vendégéjszakák száma Magyarországon, s közvetetten pótlólagos bevételhez jutassák a hazai turizmusgazdaságot. A Rot-Weiß-Rot in Ungarn mozgalomban résztvevő szolgáltatók – számuk egyelőre 60, de bizonyára hamarosan nőni fog – kedvezményekkel csábítják az Ausztriában élő, dolgozó magyarokat és ismerőseiket. A mozgalom alapját a magyarországi turisztikai ajánlatok jelentik, amelyek gyakran jelentős kedvezményeket biztosítanak a vendégek részére. A rendhagyó kezdeményezés az MT Zrt. bécsi irodájának becslése szerint már rövidtávon, évi 10 ezer pótlólagos osztrák vendégéjszakát generálhat a hazai szálláshelyeken, középtávon pedig ennek háromszorosa a cél. Az akció direkt költségvetési hatása éves szinten 200 millió forintra becsülhető. - A magyar diaszpóra számára, mint érzelmileg motivált közvetítők részére, a Rot-Weiß-Rot in Ungarn mozgalommal olyan eszközt teremtettünk, amely rendkívül egyszerű és gyors hatásmechanizmussal képes emberek ezreit, tízezreit egy jó közösségi cél érdekében felsorakoztatni, s ezáltal az anyaország gazdasági lehetőségeit gyarapítani. A mozgalom alapgondolata, hogy mind a keresleti, mind pedig a kínálati oldalt tekintve mindenki jól jár – foglalta össze a bécsi magyar nagykövetségen tartott tájékoztatón a mozgalom lényegét Kovács Balázs, az MT Zrt. ausztriai külképviselője.